Pilot BSP, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jest odpowiedzialny za całą operację lotniczą wykonaną przy pomocy bezzałogowego statku latającego. Doświadczeni piloci BSP stosują tzw. dobre praktyki, które wynikają z doświadczenia, świadomości i ograniczonego zaufania do sprzętu. Dobrą praktyką jest np.: przestrzeganie kolejności włączania elementów systemu BSP. Najpierw zasilanie konsoli sterującej a potem zasilania samego BSP. Dlaczego tak, ponieważ przy pomocy konsoli sterującej która emituje sygnał zdalnego sterowania (ma aktywny link C2) można np.: awaryjnie wyłączyć silniki, gdyby BSP je uruchomił ze względu na błąd oprogramowania. W katalogu dobrych praktyk znajdują się na pewno:
- checklisty (listy kontrolne) według których pilot BSP sprawdza poszczególne elementy przed startem
- procedury na których są wymienione czynności wykonywane przez pilota przed startem, w trakcie lotu, po jego zakończeniu, jak również w sytuacjach awaryjnych
- zgłaszanie każdego lotu przez wykonanie check-in w aplikacji DroneRadar (nie dlatego, że jest ona obowiązkowo, ale dlatego, że środowisk lotnicze może dowiedzieć się o BSP)
Piloci mogą również wykupić lotnicze ubezpieczenie OC, jednak muszą pamiętać, że posiadanie ubezpieczenie zmniejsza jedynie skutki finansowe ewentualnego wypadku z udziałem BSP (może pokryć wybitą szybę w samochodzie). Samo posiadanie ubezpieczenia OC nie wpływa na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na ziemi i w powietrzu. Na poziom bezpieczeństwa wpływ ma jedynie pilot BSP, podejmowane przez niego działania, nabyte umiejętności i praktyczne doświadczenie.