RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

KnowHow

Planowanie lotu

Wielowirnikowce (MR) w większości przypadków są zasilane prądem stałym, dostarczanym z akumulatora z ogniwami litowo-polimerowymi (LiPo) lub litowo-jonowymi (LiJon). MR nie latają bez prądu, ponieważ siła nośna wytwarzana jest tylko i wyłącznie przez kręcące się śmigła.

Śmigła napędzane są najczęściej silnikami prądu stałego typu outrunner (BLDCM). Pobierają one tym więcej energii im szybciej się kręcą. W miarę upływu czasu, energii w akumulatorze jest coraz mniej a to powoduje, iż jego wydajność prądowa jest coraz niższa. Energia potrzebna do lotu wielowirnikowca zależy od warunków atmosferycznych. Najważniejsza jest w tym wypadku siła wiatru (która przejawia się w jego prędkości). Wiatr jest czynnikiem wpływającym na pobór energii. Z wiatrem leci się łatwo pod wiatr trudno! Wielowirnikowiec konsumuje mniej energii lecąc z wiatrem niż pod wiatr.

Dlatego też planując lot wielowirnikowcem, należy tak ustawić miejsce startu, żeby na pełnym akumulatorze odlatywać pod wiatr, po to, żeby do miejsca startu wracać z wiatrem. Będzie to bezpieczniejszy sposób i mniejsza szansa na wystąpienie deficytu energii elektrycznej.


Więcej informacji w tej dziedzinie uzyskasz wybierając:
WEBINARY DRONOWE ™
Zapraszamy!

Dodaj komentarz