Każdy statek powietrzny, niezależnie od tego czy jest załogowy czy bezzałogowy lata w powietrzu, które w lotnictwie nazywane jest przestrzenią powietrzną. Polska przestrzeń powietrzna nazywa się FIR Warszawa lub FIR EPWW. W przestrzeni powietrznej mogą znajdować się piloci samolotów, szybowców, paralotni, samolotów bojowych, balonów na gorące powietrze, itp.
Pilot BSP musi znać zasady i przepisy obowiązujące użytkowników przestrzeni powietrznej. Są one zebrane w Ustawie Prawo Lotnicze, która obowiązuje każdego pilota wykonującego lot w przestrzeni powietrznej również pilota latającego modelem zdanie sterowanym lub bezzałogowym statkiem powietrznym.
Przestrzeń powietrzna jest ogólnodostępna dla wszystkich użytkowników. Wydaję się, że koryto rzeki to obszar nad którym można latać dronami bez ograniczeń. Jednak w przypadku awarii silnika w powietrzu, pilot samolotu może wybrać rzekę jako jedyne miejsce do bezpiecznego wylądowania. Dlatego też nie można wykluczać spotkania załogowego statku powietrznego w żadnym miejsca.
Są jednak takie miejsce w których prawdopodobieństwo spotkanie załogowego statku powietrznego jest większe ze względu na lotnisko lub lądowisko. Jeśli pilot BSP lata w pobliżu wymienionych niżej stref lotniczych to prawdopodobieństwo spotkania załogowego statku powietrznego zbliża się do jedynki:
- CTR (strefa kontrolowana lotniska) – lotnictwo pasażerskie, transportowe i inne
- ATZ (strefa ruchu lotniskowego) – loty szybowców, samolotów lekkich i inne
- MCTR (strefa kontrolowane lotnictwa wojskowego) – wojskowe samoloty transportowe, samoloty bojowe i inne
- Lądowiska przy szpitalach – śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego