RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

Informacje zawarte w serwisie KursNaDrony.pl udostępniamy bezpłatnie.
Jeśli poszerzyły one Twoją wiedzę i doceniasz naszą pracę możesz kupić kawę. Dziękujemy!

KnowHow

Zakłócenia

Na każdy latający BSP oddziałują różnego rodzaju zakłócenia. Pilot przy pomocy konsoli sterującej steruje bezzałogowym statkiem powietrznym znajdującym się w powietrzu. Sygnał sterujący jest transmitowany drogą radiową i może być zakłócony przez przez pilota przy pomocy mikrofali radiowej, zakłócenia elektromagnetyczne wpływają na zasięg transmisji radiowej.

Aktualne wartości rozbłysków na Słońcu (X-ray Flux) można obejrzeć na stronie: https://www.swpc.noaa.gov/products/goes-x-ray-flux

Wykres z dnia 25 kwietnia 2023 roku (poziom zakłóceń lekko podwyższony o wartościach C):

Źródło: https://www.swpc.noaa.gov/products/goes-x-ray-flux

Wykres z 10-12 sierpnia 2017 roku, pokazuje moc zakłóceń w paśmie promieniowania Roentgenowskiego na poziomie X:

Czym wyższa siła promieniowania tym wyższy poziom szumów, które zakłócają transmisję radiową. Może to doprowadzić do pogorszenia transmisji radiowej i szybszą utratę łączności między konsolą sterującą a BSP. Ten szum będzie wpływał również na działania autopilota, którego działania jest oparte o system nawigacji satelitarnej GNSS.

Innymi rodzajami zakłóceń które wpływają na zachowanie BSP są zakłócenia elektromagnetyczne, które występują w mieście – smog elektromagnetyczny a także lokalne zakłócenia ziemskiego pola magnetycznego, które wpływają na wskazania magnetometru (potocznie zwanego kompasem), czyli określanie aktualnego kursu BSP.

Dodaj komentarz