RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

Informacje zawarte w serwisie KursNaDrony.pl udostępniamy bezpłatnie.
Jeśli poszerzyły one Twoją wiedzę i doceniasz naszą pracę możesz kupić kawę. Dziękujemy!

KnowHow

Zakłócenie magnetometru

Magnetometr jest czujnikiem, który służy do pomiaru kierunku ziemskiego pola magnetycznego i określania kursu BSP. Można powiedzieć, że magnetometr (zwany potocznie kompasem) jest urządzeniem pomiarowym i jak każdy miernik jego wskazania mogą zostać zakłócone. Zakłócenia te mogą wpływać na dokładność wyznaczenia kursu względem północy magnetycznej co w konsekwencji może doprowadzić do wadliwego zachowania drona w powietrzu. Przy zakłóceniu wskazań magnetometru można zaobserwować efekt TBE. Podstawowymi źródłami zakłóceń magnetometru mogą być:

  • linie energetyczne
  • anteny BTSów sieci komórkowych i radiolinie
  • stalowa studzienka kanalizacyjna z której wykonywany jest start BSP przez nieświadomego pilota
  • przewody energetyczne doprowadzające prąd do budynków lub instalacji oświetleniowej w mieście
  • obiekty o dużym stężeniu stali, np.: stalowe konstrukcje mostów, słupy wysokiego napięcie, wiatraki
  • torowiska i elementy trakcji elektrycznej, która doprowadza prąd zasilający pociągi, tramwaje czy trolejbusy

Jeśli po prawidłowym starcie BSP (bez żadnych ostrzeżeń), system informuje pilota o błędzie magnetometru lub konieczności jego kalibracji może to oznaczać, że BSP znajduje się w polu magnetycznym który zakłóca odczyt magnetometru. W takiej sytuacji można zwiększyć wysokości lotu, żeby oddalić się od zakłóceń lub zmienić tryb lotu na taki w którym autopilot nie wspomaga pilota, np.: Atti.