Wymagania dla drona klasy C4 określa ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie systemów bezzałogowych statków powietrznych oraz operatorów systemów bezzałogowych statków powietrznych z państw trzecich:
Wymogi dotyczące systemów bezzałogowych statków powietrznych klasy C4
SBSP klasy C4 opatruje się następującą etykietą identyfikacyjną, umieszczaną na bezzałogowym statku powietrznym:
Bezzałogowy system powietrzny klasy C4 spełnia następujące wymogi:
1) jego MTOM, łącznie z obciążeniem użytkowym, wynosi poniżej 25 kg
2) umożliwia pilotowi bezzałogowego statku powietrznego bezpieczną kontrolę i manewrowanie, zgodnie z instrukcjami producenta, stosownie do potrzeb we wszystkich przewidywanych warunkach eksploatacji, w tym w razie awarii jednego lub, w stosownych przypadkach, większej liczby układów
3) nie może działać w trybach automatycznego sterowania, z wyjątkiem funkcji awaryjnej stabilizacji lotu, która nie ma bezpośredniego wpływu na trajektorię, i funkcji wsparcia przy przerwaniu transmisji, pod warunkiem że wcześniej określono stałe stanowisko sterowania lotami na wypadek przerwania transmisji
4) jest wprowadzany do obrotu z instrukcjami producenta zawierającymi:
a) parametry bezzałogowego statku powietrznego, w tym między innymi:
– klasę bezzałogowego statku powietrznego
– masę bezzałogowego statku powietrznego (wraz z opisem konfiguracji wzorcowej) i maksymalną masę startową (MTOM)
– ogólną charakterystykę dopuszczalnego obciążenia użytkowego pod względem masy, wymiarów, interfejsów z bezzałogowym statkiem powietrznym i ewentualnych innych ograniczeń
– wyposażenie i oprogramowanie do zdalnego sterowania bezzałogowym statkiem powietrznym; oraz
– oraz opis działania bezzałogowego statku powietrznego w przypadku przerwania łącza sterowania i kontroli
b) jasne instrukcje operacyjne
c) instrukcje konserwacji
d) procedury usuwania usterek
e) ograniczenia operacyjne (w tym dotyczące warunków meteorologicznych i eksploatacji w dzień/w nocy itd.); oraz
f) odpowiedni opis wszystkich rodzajów ryzyka związanego z operacjami SBSP
5) zawiera opublikowaną przez EASA notę informacyjną przedstawiającą stosowne ograniczenia i obowiązki, zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/947