Akumulator napędowy składa się z szeregowo połączonych ogniw Litowo-Polimerowych. Napięcie [V – Volt] na jego zaciskach (pomiędzy plusem a minusem) maleje wraz z ilością energii pobranej przez drona (napędy i elektronika). Obniżanie napięcia jest zależnością nielinową, na którą wpływa wiele czynników (pobierany prąd, liczba cykli ładowanie – rozładowanie, temperatura zewnętrzna, wiek akumulatora, kondycja ogniw z których się składa, sposób eksploatacji, …).
Głównym czynnikiem który wpływa na napięcie jest wartość pobieranego z tego akumulatora prądu [A – Amper]. A pobór prądu znów zależy od wielu czynników (gęstość powietrza > ciśnienie atmosferyczne, temperatura zewnętrzna > zawirowania powietrza, duża wilgotność i temperatura zewnętrzna w okolicach 0C > możliwość wystąpienia oblodzenia).
Kontrola napięcia akumulatora to podstawowa informacja o energii która w nim pozostała. W celu oszczędzania akumulatorów należy kończyć lot kiedy napięcia na jednym ogniwie spada poniżej 3,60-3,65V.
Każdy rodzaj ogniwa z którego montowane są akumulatory ma inne napięcia charakterystyczne. Dla pojedynczego ogniwa litowo polimerowego (LiPo) są to wartości:
- 4,2V maksymalne napięcie w procesie ładowania (tryb BALANCE)
- 3,8V optymalne napięcie przechowywania (tryb STORAGE)
- 3,7V napięcie robocze (znamionowe) pod obciążeniem
- 3,0V minimalne napięcie
Więcej informacji w tej dziedzinie uzyskasz wybierając:
WEBINARY DRONOWE ™
Zapraszamy!