RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

Kategoria szczególna

Narodowe Scenariusze Standardowe

Narodowe STandardowe Scenariusze (NSTS) zwane inaczej scenariuszami krajowymi, obowiązują w Polsce od 31 grudnia 2020 roku. Jest ich osiem. Cztery pierwsze określają loty w warunkach VLOS (w zasięgu wzroku pilota BSP). Zaś cztery kolejne loty w warunkach BVLOS (poza zasięgiem wzroku pilota BSP). Warto zapoznać się z ich treścią. Zostały one wprowadzone na mocy wytycznych Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego:

  1. NSTS-01: Wytyczne nr 15 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-01 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) lub z widokiem z pierwszej osoby (FPV), wykonywanych z użyciem bezzałogowego statku powietrznego o masie startowej mniejszej niż 4 kg
  2. NSTS-02: Wytyczne nr 16 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-02 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) z użyciem bezzałogowego statku powietrznego kategorii wielowirnikowiec (MR), o masie startowej mniejszej niż 25 kg
  3. NSTS-03: Wytyczne nr 17 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-03 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych kategorii stałopłat (A) o masie startowej mniejszej niż 25 kg
  4. NSTS-04: Wytyczne nr 18 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-04 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych kategorii helikopter (H), o masie startowej mniejszej niż 25 kg
  5. NSTS-05: Wytyczne nr 19 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-05 dla operacji poza zasięgiem widoczności wzrokowej (BVLOS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych o masie startowej mniejszej niż 4 kg, w odległości nie większej niż 2 km od pilota bezzałogowego statku powietrznego
  6. NSTS-06: Wytyczne nr 20 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-06 dla operacji poza zasięgiem widoczności wzrokowej (BVLOS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych kategorii wielowirnikowiec (MR) o masie startowej mniejszej niż 25 kg, w odległości nie większej niż 2 km od pilota bezzałogowego statku powietrznego
  7. NSTS-07: Wytyczne nr 21 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-07 dla operacji poza zasięgiem widoczności wzrokowej (BVLOS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych kategorii stałopłat (A) o masie startowej mniejszej niż 25 kg, w odległości nie większej niż 2 km od pilota bezzałogowego statku powietrznego
  8. NSTS-08: Wytyczne nr 22 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie Krajowego Scenariusza Standardowego NSTS-08 dla operacji poza zasięgiem widoczności wzrokowej (BVLOS) z użyciem bezzałogowych statków powietrznych kategorii helikopter (H) o masie startowej mniejszej niż 25 kg, w odległości nie większej niż 2 km od pilota bezzałogowego statku powietrznego

Kursy w zakresie Narodowych STtandardowych Scenariuszy NSTS

Podmiot szkolący KursNaDrony.pl oferuje indywidualne szkolenia lotnicze dla pilotów BSP. Specjalizujemy się w zakresie scenariuszy związanych z bezzałogowymi wielowirnikowcami o różnych masach startowych:

W sklepie internetowym nie oferujemy szkoleń:

  • NSTS-03: VLOS samolotami (A) do 25 kg
  • NSTS-07: BVLOS samolotami (A) do 25kg
  • NSTS-04: VLOS śmigłowcami (H) do 25kg
  • NSTS-08: BVLOS śmigłowcami (H) do 25kg

ponieważ są to szkolenia specjalistyczne, szyte na miarę, wymagające ustaleń. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia szczegółów.

Dodaj komentarz