KursNaDronyPl

Obierz właściwy kurs: KursNaDrony.pl ™

RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

Kategoria otwarta

Oświadczenie o ukończeniu szkolenia praktycznego w trybie samokształcenia dla podkategorii A2

Zgodnie z zapisami rozdziału: UAS.OPEN.030 Operacje z użyciem systemów bezzałogowych statków powietrznych w podkategorii A2” rozporządzenia 2019/947, przed przystąpieniem do egzaminu dla podkategorii A2, trzeba spełnić trzy warunki:

  1. Ukończyć szkolenie online oraz zaliczyć egzamin online z wiedzy teoretycznej dla podkategorii A1/A3, który można bezpłatnie zrobić na stronie: drony.ulc.gov.pl
  2. Ukończyć praktyczne szkolenie w trybie samokształcenia w zakresie warunków operacyjnych dla podkategorii A3 określonych poniżej
  3. Przesłać podpisane oświadczenie o umiejętnościach praktycznych w następującym zakresie:

(a) Przygotowanie do operacji UAS:

(1) upewnij się, że:

  • wybrany ładunek jest kompatybilny z BSP używanym do operacji
  • strefa operacji BSP jest odpowiednia dla zamierzonej operacji
  • BSP spełnia wymagania techniczne strefy geograficznej

(2) określ obszar operacji, na którym odbywa się zamierzona operacja zgodnie z UAS.OPEN.040
(3) określ obszar operacji z uwzględnieniem charakterystyki BSP
(4) zidentyfikuj ograniczenia opublikowane przez państwa członkowskie dla strefy geograficznej (np. Strefy zakazu lotów, strefy zamknięte i strefy o szczególnych warunkach w pobliżu strefy operacyjnej), a w razie potrzeby uzyskaj zezwolenie podmiotu odpowiedzialnego za takie strefy
(5) określ cele operacji BSP
(6) zidentyfikuj wszelkie przeszkody i potencjalną obecność niezaangażowanych osób na obszarze operacji, które mogłyby utrudniać zamierzoną operację BSP
(7) sprawdź aktualne warunki meteorologiczne i prognozę na planowany czas operacji

(b) Przygotowanie do lotu:

(1) oceń ogólny stan bezzałogowego systemu powietrznego i upewnij się, że konfiguracja bezzałogowego systemu powietrznego jest zgodna z instrukcjami dostarczonymi przez producenta w instrukcji obsługi
(2) upewnij się, że wszystkie demontowalne elementy BSP są odpowiednio zabezpieczone
(3) upewnij się, że oprogramowanie zainstalowane w BSP i w zdalnej stacji pilota jest najnowszym oprogramowaniem opublikowanym przez producenta BSP
(4) w razie potrzeby skalibruj przyrządy na pokładzie BSP
(5) zidentyfikuj możliwe warunki, które mogą zagrozić planowanej operacji BSP
(6) sprawdź stan baterii i upewnij się, że jest adekwatny do zamierzonej pracy bezzałogowego systemu powietrznego
(7) zaktualizuj system świadomości geograficznej
(8) ustaw system ograniczenia wysokości, jeśli to konieczne

(c) Lot w normalnych warunkach:

(1) korzystając z procedur przewidzianych przez producenta w instrukcji obsługi, zapoznaj się z tym jak:

  • wykonać start
  • wykonać stabilny lot:

(A) wykonać zawis nad punktem w przypadku wielowirnikowego BSP
(B) wykonać skoordynowane duże zakręty
(C) wykonać skoordynowane ciasne zakręty
(D) wykonać lot po prostej na stałej wysokości
(E) wykonać zmiany kierunku, wysokości i prędkości lotu
(F) wykonać lot podążając zaplanowaną ścieżką
(G) wykonać powrót BSP w kierunku pilota po umieszczeniu BSP w odległości, która nie pozwala już na rozróżnienie jego orientacji, w przypadku BSP
wielowirnikowego
(H) wykonać lot poziomy z różną prędkością (krytyczna duża prędkość lub krytyczna niska prędkość) w przypadku BSP stałopłatów

  • utrzymać BSP poza strefami zakazu lotów lub strefami zamkniętymi, chyba że posiadasz zezwolenie
  • korzystać z zewnętrznych odniesień do oceny odległości i wysokości BSP
  • wykonać procedury powrotu do domu – automatyczną lub ręczną
  • wykonać lądowanie
  • wykonać procedurę chybionego lądowania w przypadku BSP stałopłatu

(2) utrzymywać wystarczającą odległość od przeszkód

d) Lot w warunkach odbiegających od normy:

  • kierowanie torem lotu UAS w sytuacjach odbiegających od normy
  • radzenie sobie z sytuacją, gdy urządzenie do pozycjonowania bezzałogowego systemu powietrznego jest uszkodzone
  • zarządzanie sytuacją wtargnięcia osoby na obszar operacji i podejmowanie odpowiednich środków w celu utrzymania bezpieczeństwa
  • zarządzanie wyjściem BSP ze strefy operacji określonej podczas przygotowań do lotu
  • zarządzanie wtargnięciem załogowego statku powietrznego w pobliże obszaru operacji
  • zarządzanie wtargnięciem innego BSP na obszar operacji
  • wybieranie właściwego dla sytuacji mechanizmu ochronny
  • radzenie sobie z sytuacją utraty wysokości lub kontroli nad pozycją wywołaną zjawiskami zewnętrznymi
  • wznowienie ręcznego sterowania BSP, gdy systemy automatyczne czynią sytuację niebezpieczną
  • zarządzanie procedurą w przypadku utraty łącza

(e) Odprawa, podsumowanie i informacja zwrotna:

  • przeprowadź podsumowanie operacji BSP
  • określ sytuacje, w których zgłoszenie zdarzenia jest konieczne i uzupełnij zgłoszenie

Złożenie oświadczenia z podanym wyżej zakresem oznacza, że kandydat posiada minimalne umiejętności praktyczne konieczne do uzyskania certyfikatu kompetencji pilota BSP jest wymagane przed egzaminem online dla podkategorii A2. Wzór oświadczenia wraz z instrukcją jego podpisania zostanie przesłany do uczestnika po kupieniu udziału w egzaminie:

» Kupuję udział w egzaminie A2

Prowadzenie nadzorowanych egzaminów dla podkategorii A2

Więcej informacji na temat wymagań można znaleźć w instrukcji przygotowanej przez ULC: Jak prowadzić egzamin z wiedzy teoretycznej do uzyskania kompetencji pilota A2, przeprowadzanego przez podmiot wyznaczony przez właściwy organ?

Dodaj komentarz

Jeśli przydały Ci się powyższe informacje lub chcesz docenić moją pracę możesz postawić kawę od której zaczynam dzień.