KursNaDronyPl

Obierz właściwy kurs: KursNaDrony.pl ™

RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

KnowHow

Wady wzroku

Wzrok jest jednym z trzech zmysłów wykorzystywanych przez pilota BSP. Nie wszystkie wady dyskwalifikują pilota BSP. O przeciwskazaniach do wykonywania tej profesji decyduje lekarz medycyny pracy. Według przepisów aktualnych na dzień 1 styczeń 2023, od pilota BSP nie wymaga się orzeczenia loniczo-lekarskiego.

Wady wzroku pojawiają się zazwyczaj u osób po 40-tym roku życia. Dzieje się tak, ponieważ oko z wiekiem traci swoją elastyczność, konieczną do szerokiej zmiany ogniskowej soczewki oka w celu ostrego widzenia przedmiotów znajdujących się w różnych odległościach od obserwatora, czyli prawidłowej akomodacji oka.

Podstawowe wady wzroku (wady refrakcji) to dalekowzroczność, krótkowzroczność i astygmatyzm (niezborność). Wady diagnozuje się głównie dwiema metodami: subiektywną (badanie ostrości widzenia liter/cyfr/obrazów na tablicy przy zastosowaniu odpowiednich soczewek) oraz automatyczną (komputerowe badanie wzroku).

Wady narządu wzroku, takie jak: dalekowzroczność, krótkowzroczność i astygmatyzm, można korygować przy pomocy okularów lub szkieł kontaktowych. Szkieł korygujących wzrok można używać podczas wykonywania lotów z użyciem BSP.

Przepisy zabraniają używania innych przyrządów optycznych (np.: lunety, lornetki) do zwiększania zasięgu operacji VLOS. Loty VLOS można wykonywać jedynie przez obserwowanie operacji wykonywanej z użyciem systemu BSP (to znaczy obserwacji drona, przestrzeni powietrznej, otoczenia) nieuzbrojonym okiem.

Dodaj komentarz

Jeśli przydały Ci się powyższe informacje lub chcesz docenić moją pracę możesz postawić kawę od której zaczynam dzień.