RSS
Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share
Instagram

Informacje zawarte w serwisie KursNaDrony.pl udostępniamy bezpłatnie.
Jeśli poszerzyły one Twoją wiedzę i doceniasz naszą pracę możesz kupić kawę. Dziękujemy!

Aktualne przepisy, Kategoria szczególna, KnowHow

Obowiązki operatora korzystającego z NSTS 5-8

W każdym ze scenariuszy standardowych dla operacji BVLOS znajduje się rozdział: „UAS.NSTS-0x.070 Obowiązki operatora systemu bezzałogowego statku powietrznego” (gdzie x: to liczba 5, 6, 7, 8 określająca scenariusz dla konkretnego typu i masy startowej BSP).

NSTS-05, NSTS-06, NSTS-07, NSTS-08

UAS.NSTS-0x.070 Obowiązki operatora systemu bezzałogowego statku powietrznego
Oprócz obowiązków określonych w sekcji UAS.SPEC.050 załącznika do rozporządzenia nr 2019/947/UE operator systemu bezzałogowego statku powietrznego:
1. Sporządza instrukcję operacyjną zgodnie z dodatkiem 5 załącznika do rozporządzenia nr 2019/947/UE.
2. Zapewnia adekwatność procedur bezpieczeństwa i procedur awaryjnych.
3. Opracowuje plan działania w sytuacjach awaryjnych odpowiedni dla operacji, obejmujący co najmniej:
1) plan ograniczenia eskalacji skutków sytuacji awaryjnej;
2) warunki powiadamiania właściwych organów i organizacji;
3) kryteria identyfikacji sytuacji awaryjnej;
4) określenie obowiązków pilota bezzałogowego statku powietrznego oraz wszelkich innych członków personelu odpowiedzialnych za realizację obowiązków istotnych z punktu widzenia operacji z użyciem systemu bezzałogowego statku powietrznego.

UWAGA!

Jeśli operator wykorzystuje scenariusze standardowe: NSTS-01, NSTS-02, NSTS-03, NSTS-04, ma mniejsze obowiązki.

Potrzebujesz pomocy?

Świetnie trafiłeś! Jesteśmy grupą specjalistów, którzy od 2009 roku współtworzą branżę BSP w Polsce i wdrażają systemy BSP w przedsiębiorstwach i instytucjach. Świadczymy usługi w zakresie:

  • opracowania instrukcji operacyjnej
  • przygotowania zezwoleń Prezesa ULC na loty wykraczające poza scenariusze standardowe ze względu na:
    • wysokość lotu przekraczająca 120m AGL
    • przekroczenie masy startowej powyżej 25kg (np. XAG P40)
    • loty poza zasięgiem wzroku dalej niż 2km od pilota BSP (np. zdalny monitoring przy pomocy DJI M30)
    • loty wykonywane w trybie automatycznym z użyciem hangarów dronowych (np. przy pomocy stacji DJI Dock)
  • egzaminów on-line w zakresie podkategorii A2 i scenariuszy standardowych NSTS
  • szkoleń pilotów BSP w zakresie scenariuszy standardowych
  • konsultacji

Zapraszamy do kontaktu: konsultacje_@drony.pl (skasuj _).