W okresie przejściowym kraje członkowskie mogły wdrożyć narodowe scenariusze standardowe. W Polsce Prezes ULC przygotował aż 8 krajowych scenariuszy standardowych NSTS. Z ich treści wynikają pewne obowiązki dla operatora systemu BSP. Warto przypomnieć, że każdy pilot jest operatorem, a więc formalnie musi spełnić te obowiązki. Są one opisane w rozdziale: „UAS.NSTS-0x.070 Obowiązki operatora systemu bezzałogowego statku powietrznego”, gdzie: x to liczba od 1 do 8 określająca numer scenariusza.
Jednym z obowiązków jest opracowanie instrukcji operacyjnej INOP. Jest to dokument, który opisuje proces wykonywania lotów BSP. Pomagamy w opracowaniu INOP.
-
Stwórz Instrukcję Operacyjną INOP984,00 zł
Scenariusze dla operacji VLOS
Scenariusze 1-4 mają ten sam zapis opisany w rozdziale: Obowiązki operatora korzystającego z NSTS 1-4.
Scenariusze dla operacji BVLOS
Scenariusze 5-8 mają ten sam zapis opisany w rozdziale: Obowiązki operatora korzystającego z NSTS 5-8.
Sekcja UAS.SPEC.050
Dodatkowo każdy scenariusz wymaga spełnienia obowiązków rozdziału UAS.SPEC.050, opisane w: Obowiązki operatora określone w sekcji UAS.SPEC.050.
UWAGA:
Inne obowiązki ma operator systemu BSP, który wykonuje loty w kategorii otwartej.